Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *
Captcha *
Reload Captcha
Dana Berinde Dana Berinde Sursa foto: CityNews.ro

Master planul de transport al Romaniei pentru perioada 2014-2020, pe mainile unei foste prezentatoare de stiri TV care primeste la minister si spor pentru conditii vatamatoare

Scris de  Mai 27, 2015

Ministrul Ioan Rus a numit-o in functia de sef al Biroului de implementare a master planului pentru transporturi al Romaniei pe Daniela Berinde, o fosta prezentatoare TV care i-a fost pentru cateva luni consiliera de imagine si care nu are nicio specializare in domeniu. 

CV-ul acesteia nu a fost necesar la numirea in functie, sustine Ministerul Transporturilor, intr-un raspuns adresat Centrului de Investigatii Media. Informatiile disponibile online arata ca Berinde a lucrat exclusiv in radio si televiziune.

Fostul jurnalist conduce o echipa formata din doi ingineri si patru economisti. Biroul de implementare a master planului are ca obiectiv general “planificarea, dezvoltarea, monitorizarea, administrarea şi întreţinerea master planului general de transport la nivelul infrastructurii naţionale.” 

Master planul reprezinta de fapt strategia de dezvoltare a infrastructurii de transport din Romania pentru perioada 2014-2020, pentru implementarea lui – proiectarea si constructia efectiva de autostrazi si cai ferate – fiind estimat un buget total de aproximativ 17 miliarde de euro. 

Ajuns deja la cea de-a cincea varianta, master planul urmeaza sa fie discutat in aceasta saptamana la Bruxelles pentru a doua oara de oficialii Comisiei Europene cu reprezentantii Ministerului roman al Transporturilor.

In 23 martie 2015, la o saptamana dupa ce Comisia Europeana respingea master planul pentru transporturi propus de Romania pe motiv ca “exista în continuare probleme nerezolvate” si “sint necesare eforturi suplimentare” din partea Bucurestiului pentru imbunatatirea acestui document, ministrul de resort, Ioan Rus, o numea in functia de sef al Biroului de implementare master plan pe Dana Berinde, fost reporter si prezentator de stiri de televiziune. 

Conform ordinului de numire in functie, obtinut de Centrul de Investigatii Media, Daniela-Angela Berinde primeste lunar un salariu de baza de 9.370 de lei si un “spor pentru conditii vatamatoare” de 627 de lei.

Ministerul Transporturilor: La concursurile pentru functionarii publici nu e nevoie de CV 

Centrul de Investigatii Media a incercat sa obtina, oficial, de la Ministerul Transporturilor, in baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, un CV al doamnei Berinde, pentru a vedea in ce masura trecutul profesional o recomanda sa se ocupe de soarta infrastructurii de transport a Romaniei pentru urmatorii ani, urmand totodata sa gestioneze un buget de peste 17 miliarde de euro. 

Ministerul Transporturilor a raspuns insa ca, potrivit “prevederilor articolului 49 din HG nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, CV-ul nu face parte din documentele care trebuie depuse la dosarul de concurs”

Am revenit cu o solicitare la Ministerul Transporturilor pentru a primi, totusi, un CV al doamnei Berinde, cerand ca institutia sa precizeze la ce concurs se refera, intrucat in ordinul de ministru prin care Berinde a fost numita in functie se precizeaza ca a fost avuta in vedere “optiunea” sa.  

Pana la momentul publicarii acestui text, Ministerul Transporturilor nu a raspuns acestei noi solicitari.

Am incercat sa reconstituim, din surse publice, CV-ul doamnei Berinde. Astfel, din informatiile disponibile online reiese ca doamna Berinde a lucrat la Radio Contact, NCN, TVR Cluj, de unde a fost apoi detasata o perioada in Bucuresti, ca reporter la Stirile TVR. Din 2011 a fost numita redactor sef la Transilvania L!VE, televiziune controlata de omul de afaceri clujean Arpad Paszkany, unde a prezentat jurnalul de stiri. A trecut apoi pe la Digi 24, dupa care a intrat in echipa lui Ioan Rus la Ministerul Transporturilor, fiind consilier personal al acestuia pe probleme de imagine si relatii cu mass-media, dupa cum ea insasi a declarat, si sef al Biroului de comunicare şi relaţii cu institutiile financiare internationale. 

Cat castiga Daniela Berinde? 

Din ordinul de ministru prin care a fost numita in functie aflam ca Dana Berinde castiga un salariu de baza (brut, n.r.) de 9.370 de lei, caruia i se adauga sporul de conditii vatamatoare de 627 de lei. Ministerul Transporturilor ne-a comunicat ca doamna Berinde “are un venit net lunar de 7.011 lei”. In raspunsul transmis Centrului de Investigatii Media, ministerul nu face nicio referire la eventuale sporuri precum cel de “conditii vatamatoare”, desi o intrebare din cele adresate initial ministerului viza exact acest aspect. 

Ministerul Transporturilor sustine ca doamna Berinde “nu face parte din niciun Consiliu de Administraţie, Consiliu de Conducere sau Adunare Generală a Acţionarilor” la unităţile care funcţionează în subordinea sau sub autoritatea Ministerului Transporturilor. In 2014, asa cum reiese din declaratia de avere a acesteia din octombrie 2014, a incasat bani ca membru in consiliile de supraveghere ale Alpha Rocas SA si Millenium Prodesign SRL, urmand sa declare sumele exacte in 2015. Compania Alpha Rocas SA este un parteneriat intre Tarom, Compania Nationala de Aeroporturi Bucuresti (ambele detinute de statul roman si avand impreuna peste 35% din actiuni) si Alpha Flight Group Limited din Manchester, Regatul Unit. Millenium Pro Design SRL este firma care opereaza magazinele duty-free din aeroporturile din intreaga tara.

Responsabilitatile de serviciu ale fostei jurnaliste Dana Berinde

Biroul Implementare master plan din Ministerul Transporturilor are ca obiectiv general “planificarea, dezvoltarea, monitorizarea, administrarea şi întreţinerea master planului general de transport la nivelul infrastructurii naţionale, a Modelului Naţional de Transport, şi asigurarea, împreună cu direcţiile de specialitate din cadrul MT, a legăturii cu beneficiarii de proiecte pentru infrastructura de transport, precum şi comunicarea cu instituţiile europene, alte state membre UE şi entităţi interesate pe aria de competenţă”, se arata in raspunsul Ministerului transporturilor la intrebarile Centrului de Investigatii Media. 

Intre atributiile de serviciu ale Danei Berinde se afla, potrivit MT, planificarea si dezvoltarea master planului general de transport (MPGT) şi a Modelului Naţional de Transport (MNT), administrarea şi întreţinerea acestora, inclusiv actualizarea şi rectificarea lor, dezvoltarea şi implementarea sistemului de culegere a informaţiilor necesare funcţionării şi actualizării MPGT şi MNT împreună cu beneficiarii de proiecte pentru infrastructura de transport, asigurarea legăturii cu instituţiile financiare internaţionale, precum si Ministerul Afacerilor Externe, după caz, “în vederea promovării adecvate a intereselor României”, colaborarea cu instituţiile financiare internaţionale “pentru identificarea soluţiilor de finanţare aferente implementării proiectelor din MPGT, inclusiv fonduri externe nerambursabile gestionate prin intermediul IFI” si participarea, “după caz şi în limita competenţelor”, la întâlnirile bilaterale cu delegaţiile la nivel înalt şi la vizitele misiunilor instituţiilor financiare internaţionale. 

Ministerul mai afirma ca fosta prezentatoare de televiziune Dana Berinde are in subordine, in biroul pe care il conduce, patru economisti si doi ingineri. Din organigrama obtinuta de Centrul de Investigatii Media reiese ca Dana Berinde are in subordine in prezent doar patru persoane.

Master planul de transport, modificat de patru ori 

Site-ul www.cursdeguvernare.ro arata, intr-un material publicat in luna martie a acestui an, ca in ultimii 2 ani guvernele conduse de Victor Ponta au prezentat publicului român patru variante ale conceptului de dezvoltare rutieră, “niciunul clar, coerent și în concordanță cu viziunea europeană în domeniu”. 

“Trei dintre aceste variante sunt opera actualului ministru Ioan Rus, prima aparținând fostului ministru Dan Șova”, scriu cei de la cursdeguvernare.ro. 

In martie 2015, la Bruxelles, a patra varianta a master planului general de transport al Romaniei a fost prezentata specialiștilor din cadrul DG REGIO, DG MOVE și DG ECOFIN. Prezentarea a fost susținută, în perioada 11-13 martie 2015, de o echipă tehnică a Ministerului Transporturilor condusă de secretarul de stat Iulian Matache.

In urma acestei prezentari, Comisia Europeana a apreciat ca in document exista in continuare probleme nerezolvate, cerand Bucurestiului imbunatatiri.

“Am avut, săptămâna trecută, discuții pozitive cu reprezentanții Ministerului Transporturilor privind master planul de transport, având ocazia să apreciem pașii importanți efectuați de Ministerul Transporturilor pentru a finaliza acest document. Există încă unele probleme nerezolvate pentru care sunt recomandate eforturi suplimentare de îmbunătățire a master planului. Acestea privesc concentrarea pe criterii limitate și obiective de stabilire a priorităților, luând în considerare performanțele economice și apartenența proiectelor la rețeaua TEN-T Core. Autoritățile române vor reflecta asupra modului de a încorpora mai bine aceste observații în master plan”, a prezentat Sophie Dupin de Saint-Cyr, purtătorul de cuvânt al DG REGIO, concluziile consultărilor din martie de la Bruxelles.

In replica, Ministerul Transporturilor a afirmat, intr-un comunicat de presa, ca “observațiile făcute de Comisia Europeană nu înseamnă respingerea acestuia, ci sunt ajustările firești, necesare optimizării Master Planului”.

“Facem aceste precizări pentru a determina o buna întelegere a acestui proiect atât de important pentru România”, scriau cei de la Ministerul Transporturilor in comunicatul dat publicitatii in 23 martie 2015, in aceeasi zi in care fosta prezentatoare TV Dana Berinde era numita, prin ordin de ministru, la conducerea Biroului de implementare a master planului.
In aceasta saptamana, Comisia Europeana urmeaza sa discute din nou cu Bucurestiul pe tema documentului privind viitorul infrastructurii de transport a Romaniei.

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

0
Shares